השקעות נדל"ן בלוס אנג'לס

ההמלצה למשקיעים ישראלים המחפשים אופציות של השקעות נדל"ן בארה"ב, היא לא להתמקד בערים גדולות מאחר ושם המחירים גבוהים יותר. מוטב להם לחפש מחוץ לעיר. לוס אנג'לס היא מקרה ייחודי בו משתלם להשקיע בעיר גדולה. 

אנחנו במכללת CPI מציעים למשקיעים השקעות נדל"ן משתלמות בעיר בעזרת הצוות שלנו. צרו איתנו קשר ותגלו איך גם אתם יכולים ליהנות מהשקעה משתלמת בעיר. 

העיר לוס אנג'לס, עיר הכוכבים, מתמודדת עם בעיה קשה מאוד של עורקי תחבורה עמוסים. בעיה זו מוכרת לתושבי העיר ולכל מי שמבקר בה. שעות רבות של עומס מקשות מאוד על אנשים להתנייד ולהגיע ממקום למקום בצורה סדירה. עיריית לוס אנג'לס מחפשת פתרונות שונים כיצד להתמודד עם הבעיה. כאן, גם אנחנו במכללת CPI, נכנסים לפעולה.

 

איך השקעות נדל"ן קשורות לבעיית התחבורה בלוס אנג'לס?

אחד הפתרונות שעיריית לוס אנג'לס ייצרה בשביל להתמודד עם בעיות התחבורה בעיר, היא תוכנית פינוי בינוי של אזורים מסוימים בעיר, מתוך כוונה לעודד מעבר של תושבים מאזורים אחרים אל אזורים אלו, ולמשוך אותם להשתמש בתחבורה ציבורית במקום בתחבורה פרטית. אותם אזורים שעוברים פינוי בינוי, ייהנו מתחבורה ציבורית פעילה, זמינה ומתקדמת.

אנחנו בחברת CPI, נכנסים לפעולה על ידי כך, שאנחנו מאתרים ורוכשים נכסים המתאימים לכל הקריטריונים שהעירייה קבעה, מקבלים את האישורים הנדרשים, מבצעים את כל הפעולות הבירוקרטיות החיוניות מול הדיירים המקומיים בשביל לקיים הסכמי פינוי-בינוי, ואז אנחנו שוכרים אנשי מקצוע רלוונטיים ומוכרים את זכויות הבנייה החדשות עם ההיתרים לקבלן מקומי שיבצע את העבודה.

אנחנו מגייסים את המשקיעים לפרויקט רק אחרי קיבלנו את כל האישורים וההיתרים, בשלב בו ברור לכל שהפרויקט יצא לפועל. הם נהנים מ-5 יתרונות בפרויקט שכזה:

  • המשקיעים נכנסים להשקעה רק אחרי שכל האישורים וההיתרים נמצאים בידינו. הם לא משקיעים בפרויקט, שאין מושג מה יהיה איתו.
  • אנחנו (והמשקיעים שלנו כמובן) לא מתעסקים בתהליך הבנייה. מכירת הזכויות מתבצעת עוד לפני שתהליך הבנייה מתחיל. כך שהמשקיעים מרוויחים למעשה מהשבחת הקרקע.
  • לוס אנג'לס היא לא עוד עיר בארה"ב. מדובר באחת הערים הגדולות והחשובות ביותר. עיר שקיים בה ביקוש עצום למבני מגורים, בין אם זה בקרב תושבי העיר ובין אם זה בקרב אנשים מבחוץ.
  • עיריית לוס אנג'לס, כאמור, מעודדת פרויקטים כאלה ולכן התהליך הבירוקראטי הוא מאוד מהיר ופשוט.
  • אנחנו אחראים לחפש בעלי מקצוע להכנת תוכנית בנייה, אנחנו אחראים להשיג את כל האישורים הנדרשים וכן אנחנו מוצאים קבלן למכור לו את הזכויות הבנייה. המשקיע לא צריך לעשות כלום בהיבטים אלו.

 

ההבדל בין השקעות בלוס אנג'לס להשקעות בערים אחרות?

כפי שניתן לראות, ההשקעה בלוס אנג'לס שונה מאשר בערים אחרות, בגלל העובדה שלא מדובר ברכישת נכס, השבחתו והשכרתו. אם פונים למסלול השקעה כזה, הרי ייתכן מאוד שהמחיר באמת יהיה גבוה ביחס לאזורים שנמצאים מחוץ לעיר או בערים בינוניות וקטנות.

כאן מדובר על תהליך השקעה שונה:

  • דבר ראשון – מדובר על תוכניות שהעירייה מקדמת ומעודדת. הכל על פי תוכנית מוסדרת (תוכנית TOC – Transit Oriented Communities). ברגע שעירייה, ובפרט של עיר גדולה, חזקה ומשמעותית כמו לוס אנג'לס יוצרת תוכנית כזו, אז הסיכון בהשקעה הוא הרבה יותר נמוך. המשקיע יכול להרוויח הרבה יותר.
  • דבר שני – התוכניות מתבצעות באזורים שההיתכנות לביקוש היא מאוד גבוהה. אלו אזורים שיש בהם תחנת רכבת או שני קווי אוטובוס או יותר במרווח שירות של עד 15 דקות בשעות העומס. מדובר על רמת חיים שיש לה ביקוש גבוהה, בוודאי בעיר עמוסה ופקוקה כמו לוס אנגל'ס.
  • דבר שלישי – היצע ההשקעה הוא מאוד גבוה. מדובר על פינוי בינוי של מבנים בני 4-8 דירות והקמת מבנים חלופיים בני 30-58 דירות. כל משקיע יכול להחליט כמה כסף הוא מוכן להשקיע בפרויקט, האם לעשות זאת לבד או עם משקיעים נוספים. יש אופציות רבות המאפשרות השקעה בטוחה.
  • דבר רביעי – בתוכנית השקעה כזו כפי שמוצעת בלוס אנג'לס, במיוחד בדרך בה אנחנו בחברת CPI עובדים, עלויות ההשקעה עבור המשקיע הן נמוכות. במקומות אחרים, הוא יידרש לשלם, למשל, לבעלי מקצוע עבור השבחת הנכס. כאן אנחנו לא מתעסקים בבנייה ולכן הוא לא יידרש כלל להוציא על כך כסף.

 

השקעה בלוס אנג'לס – למי זה יכול להתאים?

השקעה בפרויקט השבחת קרקע בלוס אנג'לס יכולה להתאים למשקיעים הבאים:

  • משקיעים רציניים שיש להם הון עצמי של 100,000$ ומעלה. אלו הסכומים הנדרשים לצורך השקעה בפרויקט מסוג זה.
  • משקיעים שיש להם זמן. השקעות מסוג זה לא מתרחשות ביום אחד. אומנם המשקיע נכנס בשלב מתקדם להשקעה, ועדיין, לוקח זמן עד שהיא יוצאת לפועל והוא יכול להרוויח ממנה. הפרויקט יכול לקחת בין 12 ל-18 חודשים.
  • משקיעים שמוכנים לבצע השקעות משותפות עם אחרים. השקעה בפרויקט כזה לא מתבצעת לבד. בדרך כלל משתלבים בה מספר משקיעים ולכן גם חותמים הסכם שותפים עם עורך דין בצורה מסודרת.
  • משקיעים שלא מחפשים בהכרח להחזיק נכס לטווח ארוך, אלא מוכנים להשקיע ואז לממש אותו ולמכור. כך הם יוכלו להחזיר את ההשקעה וליהנות מרווחים.

אם אתם רוצים לדעת עוד על עסקת השבחת קרקע בלוס אנג'לס, זה הזמן ליצור איתנו קשר. חברת CPI מתמחה בסוגים שונים של השקעות נדל"ן בארה"ב, ובפרט בפרויקטים אלו. אתם מוזמנים לפנות אלינו ולקבל מאיתנו את כל המידע הרלוונטי בנושא.

השקעות נדל בלוס אנג'לס 

בעסקה שביצענו בעיר, הגדלנו את זכויות הבנייה מ-450 מ"ר ל-2,200 מ"ר. לקחו מבנה בן 4 יחידות דיור והנפקנו אישורי בניין למבנה של 6 קומות עם 30 יחידות דיור וחניון תת קרקעי. העלות היתה 2.1 מיליון דולר. ההכנסה מהמכירות היתה 2.8 מיליון דולר. היום המבנה שווה למעלה מ-17 מיליון דולר.  

אנחנו דואגים לעדכן את המשקיעים בכל שלב וחלק של הפרויקט. מאחר ומדובר בפרויקט ארוך יחסית, אנחנו מקפידים גם להסביר את כל השלבים ואת משך הזמן שהוא אמור להתבצע, אך אנחנו גם מקפידים לספק עדכונים קבועים על כל דבר שמתבצע בו עד לסיום התהליך. 

בעיקרון, מהרגע שאנחנו נכנסים לתהליך, אז אנחנו מקפידים לקדם אותו כמה שיותר מהר, המטרה שלנו היא כמובן לחסוך כמה שיותר זמן ולבצע את הפרויקט בהקדם. זה עניין של שבועות אחדים ולא מעבר לכך. 

 

מאחר ואנחנו בחברת CPI דואגים לגייס משקיעים רק אחרי שאנחנו מקבלים את כל האישורים הנדרשים ולמעשה יש לנו אור ירוק להתחיל בפרויקט, אזי שהסיכון עבור המשקיע הוא מאוד נמוך. 

חשוב לנו לציין, שכיסוי ההוצאות הראשונות על הפרויקט, לפני שהכסף של המשקיעים נכנס, מתבצע באמצעות רכישת המבנה והשכרת הנכסים שנמצאים בו. כלומר, אנחנו מאתרים נכס שיכול להתאים לפרויקט, רוכשים אותו ואז דמי השכירות שאנחנו מקבלים מהדיירים מייצרים הכנסה שמאפשרים לנו לכסות הוצאות לצורך פעולות ראשונות שיניעו את התהליך, יאפשרו לנו לקבל את האישורים הנדרשים ואז נגייס משקיעים. 

 

חן גולדשטיין
חן גולדשטיין

יזם ומשקיע נדל"ן. נשוי ואבא לשניים מרמת גן. התחיל להשקיע לפני 10 שנים בנדל"ן בארה"ב,
ומאז ביצע מעל 85 עסקאות נדל"ן (לבד ועם שותפים) בשווי של מעל 60 מיליון ש"ח.
חן מלמד משקיעים ויזמים ישראלים איך להשקיע בצורה נכונה בנדל"ן בארה"ב,
בדגש על רכישת נכסי מגורים מתחת למחיר השוק ויצירת רווח במכירה או בהשכרה של הנכסים.

חן גולדשטיין ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טיקטוק | ווצאפ

אהבת? זה הזמן לשתף גם את החברים
כלי נגישות

Powered by - Wemake

לאיפה לשלוח את קורס המבוא בנדל"ן?