fbpx

מהם סוגי החוזים בארה"ב?

משקיעים ישראלים המבקשים להשקיע את כספם בנדל"ן אמריקאי, צריכים להכיר את השוק המקומי מהיבטים שונים. אחד מהם, הם סוגי הנכסים בהם ניתן להשקיע ולמי הם מיועדים, סוג החוזים הקיימים בארה"ב וכיצד מכינים אותם בצורה נכונה. אנחנו בחברת CPI עומדים לצד המשקיעים שלנו ומספקים להם את כל המידע אודות סוגי השקעות וחוזים בארה"ב. 

 

עסקאות נדל"ן בכל מקום, כולל בשוק האמריקאי, הן עסקאות מורכבות. נכסים הם לא מוצר סטנדרטי, מכירתם או השכרתם, נעשית על פי תנאים שונים, באופן שנועד לספק את האינטרס של המוכר או המשכיר, במטרה שהוא יוכל להרוויח מהנכס שבבעלותו, וכן את האינטרס של הרוכש או השוכר, שאמורים ליהנות מהנכס מרגע החתימה על החוזה. 

אנחנו בחברת CPI, מכשירים את המשקיעים שלנו ומלווים אותם בכל שלבי ההשקעה, ובפרט בשלב של ניסוח חוזים במטרה שיעמדו ביעדים ובמטרות שלהם, יוכלו ליהנות מההשקעה, והחוזים לא יגרמו להם נזק כלכלי או אחר. אנחנו עושים זאת דרך קורסים מקצועיים המועברים על ידי חן גולדשטיין, מבעלי CPI, אחד המומחים הגדולים בתחום השקעות נדל"ן בארה"ב, ובעזרת תוכניות מיוחדות למשקיעים, בעזרתן הם נהנים מליווי אישי משלב איתור הנכס להשקעה ועד לשלב המכירה או ההשכרה.

הַשׁקָעָה

 

סוגי נכסים להשקעה בארה"ב

הבסיס להשקעות נדל"ן בארה"ב ולפיכך גם לסוגי החוזים, הם סוגי הנכסים אותם יכולים המשקיעים לרכוש בעזרתם כספם, באופן בלעדי או בעזרת גיוס משקיעים נוספים. 

5 דוגמאות להשקעות בנדל"ן למגורים בארה"ב:

SINGLE FAMILY –  בית פרטי, צמוד קרקע, כולל חצר בחלק הקדמי ו/או האחורי של המבנה.  נחשבים לבתים פופולאריים מאוד בארה"ב, בפרט למשפחות. קל מאוד למכור או להשכיר אותם.

חשוב לציין, על נכס כזה לא יהיו תשלומי ועד או תשלומי שכונה (לרוב), וכן המשקיע לא אחראי לתחזוקה חיצונית, זו נמצאת באחריות השוכר. 

SMALL MULTI  FAMILY   – נכס הכולל 2-4 דירות. הוא יכלול לכלול שני בתים פרטיים קטנים או בניין עם ארבע דירות. 

הנכס נמצא בבעלותו של המשקיע, אלא אם הוא מוכר אתו, וגורם מטעמו יהיה אחראי על כל הנושא של תחזוקת המבנה וגביית דמי שכירות מהשוכרים. 

COMMERCIAL MULTI FAMILY – מבנה בעל 5 דירות ומעלה. לרוב, נכס כזה נרכש על ידי מספר משקיעים המחלקים ביניהם את הרווחים על פי אופי ההשקעה ביניהם. מבחינת הקשר מול השוכרים, אין לכך משמעות, מאחר והמשקיעים יכולים להגדיר את עצמם חברה והתקשורת של כל הדיירים תהיה מול החברה ולא מול המשקיעים באופן ספציפי. 

בדרך כלל, כל הנושא של תחזוקת המבנה יהיה בידיה של חברה חיצונית שתושכר לשם כל על ידי המשקיעים.

CONDOMINIUM – נכס שהוא למעשה דירה בבניין. המשקיע רוכש דירה ספציפית במבנה והוא אחראי עליה. יכול למכור אותה ואז ההשקעה והקשר שלו לדירה מסתיימים במועד הרכישה או להחזיק בה ולהשכיר אותה לדיירים שונים. במקרה כזה, הוא אחראי על התחזוקה של הנכס, התפעול שלה וכן כל מה שקשור לחיפוש ומציאת דיירים.

 

סוגי חוזים ודברים שצריך לקחת בחשבון

סוגי החוזים על השקעות נקבעים על פי סוג ההשקעה. אם מדובר בהשקעה קצרת טווח, קרי, רכישה ומכירה, אז החוזה הוא purchase agreement (חוזה מכירה). אם מדובר בהשקעה ארוכת טווח, קרי רכישה, השבחה והשכרה, אז זה יהיה lease (חוזה שכירות). 

באופן טבעי, כל חוזה יוגדר אחרת ויכלול סעיפים שונים, שכן חוזה מכירה הוא סופי וברגע שנחתם הנכס עובר לבעלי הרוכש, בעוד שחוזה שכירות מגדיר סעיפים כגון: 

  • תקופת שכירות.
  • דמי שכירות, דרכים לתשלום, מועדים לתשלום. 
  • מה השוכר יכול לעשות עם הנכס בעת שהוא שוכר אותו. 
  • באיזה מצב השוכר מקבל את הנכס ובאיזה מצב הוא אמור להחזיר אותו. 
  • מי אחראי על תחזוקת המבנה. 
  • למי אמור השוכר לפנות במקרה של בעיות

אלו רק חלק מהסעיפים הנכללים במסגרת חוזה שכירות ויש לוודא שהם נמצאים בתוכו בשביל שתהליך השכרת הנכס יתבצע בצורה מסודרת ונכונה. 

אנחנו בחברת CPI מספקים למשקיעים שלנו את כל הכלים והמידע הדרושים, בשביל לדעת איך אמור להיראות חוזה, מכירה או השכרה, מה הוא אמור לכלול ועל מה חשוב להתעקש. 

אנחנו גם מספקים מידע על אנשי מקצוע שאמורים להיות חלק מניסוח החוזה ובמסגרת תוכניות הליווי שלנו אנחנו מאפשרים לשוכרים שלנו להכיר בעלי מקצוע שילוו אותם בתהליך. לדוגמא, ברוקרים מתווכים שעוזר להפגיש בין משקיעים לשוכרים או רוכשים פוטנציאליים, עורכי דין המתמחים בניסוח חוזים, חברות title  הבוחנות את העסקה ומוודאות שאין מניעה לבצע אותו.

מועדי תשלום

 

2 דברים שחשוב לדעת לפני שחותמים על חוזה

ראשית, לא כל עסקה חייבים לבצע דרך מתווך. במידה וזה אפשרי, ניתן גם לבצע זאת ישירות ללא תיווך. במידה ומתווך היה מעורב בעסקה, יש להגדיר בצורה ברורה מי, כיצד וכמה משלמים לו. 

שנית, אם בעסקה מעורבים משקיעים נוספים, הרי שחלוקת הרווח בין המשקיעים אינה קשורה לרוכש או לשוכר. החלוקה היא פנימית ולא קשורה לאופן בו הרוכש או השוכר משלם עבור הנכס. רצוי מאוד לסכם זאת קודם לכן, לפני שניגשים לתהליך ההשקעה, על מנת למנוע אי נעימויות בהמשך.

 

סיכום

אם אתם רוצים להכיר טוב יותר את הנושא של חוזי נדל"ן בארה"ב וכל מה שכרוך בנושא, זה הזמן ליצור איתנו קשר. אנחנו בחברת CPI מתמחים בכל היבט שקשור לתחום של השקעות בשוק האמריקאי ובין היתר גם בנושא של חוזים. 

הצוות שלנו ב-CPI, ישמח לעמוד לרשותכם ולספק לכם את כל המידע הרלוונטי, לעזור וללוות אתכם בתהליך ההשקעה. אל תהססו, פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם בכל היבט. 

מהם סוגי החוזים בארה"ב?

אנחנו בחברת CPI, עוזרים לתווך בין המשקיעים לבין גורמי מקצוע שיכולים לעזור להם, לנסח חוזים, להבין אותם וכמובן לוודא שהחוזה תקף משפטית ואין איתו שום בעיה. עדיף לעבוד עם אנשי מקצוע שמכירים את התחום, בשביל להימנע ממצבים לא נעימים שעלולים לגרום נזקים כלכליים, משפטיים ואחרים.

מאפיינים של חוזה שכירות מושפעים, בין היתר, גם מטיב וסוג הנכס. לכן, אם המבנה הוא פרטי אז סוג החוזה יהיה שונה מאשר אם המבנה משותף. זה נובע, בין היתר, לכך שבבית פרטי יש שטח קרקע ויש היבטים שונים של תחזוקה לעומת דירה. לכן החוזים אינם אחידים אלא מושפעים גם מסוג הנכס. 

בעת חתימת החוזה בין המשקיעים, אפשר להגדיר בצורות שונות כיצד שינוי, עלייה או ירידה, בערך הנכס יושפע על ההוצאות ועל חלוקת ההכנסות. בכל מקרה, היחס אמור להישאר דומה ולהתבסס לנתח השקעה של כל משקיע בנכס. 

תמיד מוטב לשכור עורך דין שעובד ומכיר את המדינה בה נמצאת ההשקעה. לו יש רישיון תעסוקה במקום, והוא מכיר את חוקי המדינה ושוק הנדל"ן שלה

תמונה של חן גולדשטיין
חן גולדשטיין

יזם ומשקיע נדל"ן. נשוי ואבא לשניים מרמת גן. התחיל להשקיע לפני 10 שנים בנדל"ן בארה"ב,
ומאז ביצע מעל 100 עסקאות נדל"ן (לבד ועם שותפים) בשווי של מעל 60 מיליון ש"ח.
חן מלמד משקיעים ויזמים ישראלים איך להשקיע בצורה נכונה בנדל"ן בארה"ב,
בדגש על רכישת נכסי מגורים מתחת למחיר השוק ויצירת רווח במכירה או בהשכרה של הנכסים.

חן גולדשטיין ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טיקטוק | ווצאפ

אהבת? זה הזמן לשתף גם את החברים
כלי נגישות

Powered by - Wemake

Google ג גוגל
5.0
מבוסס על 24 ביקורות
×
js_loader

לאיפה לשלוח את קורס המבוא בנדל"ן?