מילון מונחים – השקעות נדל"ן בארה"ב

משקיעים בעולם הנדל"ן בכלל ובנדל"ן בארה"ב בפרט נתקלים לא פעם במונחים בעלי משמעות וחשיבות רבה לתהליך ההשקעה והבנתו. על מנת להבין את המשמעות שלהם ולדעת כיצד להתנהל מולם יצרנו עבורכם מילון מונחים להשקעות נדל"ן בארה"ב. בעזרת מילון זה תוכלו להכיר מושגים נפוצים בהם תתקלו במהלך תהליך ההשקעה ותדעו את משמעותם. אנו במכללת CPI שמחים לעמוד לרשותכם ולספק לכם את כל המידע שאתם צריכים אודות השקעות נדל"ן בארה"ב.

עולם הנדל"ן הוא עולם מורכב וכולל בתוכו מונחים עם משמעויות שונות. מי שבוחר להיכנס אליו בתור משקיע, בוודאי כשמדובר על משקיע זר כמו ישראלים בהשקעות נדל"ן בארה"ב, חייב להכיר את המונחים השונים בשביל להבין ולדעת כיצד להתנהל בו.

מדוע חשוב להכיר את מונחים הקשורים להשקעות נדל"ן בארה"ב

ישנן שתי סיבות מדוע חשוב להכיר מונחים הקשורים לעולם השקעות נדל"ן בארה"ב:

סיבה ראשונה – ישנם מונחים שיופיעו לעיתים תכופות, בין אם זה בתוכן לימוד אודות השקעות נדל"ן ובין אם זה בפרסומים, חוזים ובמקורות תוכן אחרים. על מנת להבין על מה מדובר, רצוי להכיר את משמעותם.

סיבה שנייה – ייתכן שהפירוש למונח מסוים בארה"ב יהיה שונה מהפירוש הניתן לו בישראל בעולם הנדל"ן ובכלל. היכרות מוקדמת עם המונח והמשמעות שלו בארה"ב ימנעו אי הבנות וטעויות העלולות לפגוע בהשקעה.

לליווי מלא בהשקעות נדל"ן בארה"ב >>>

מילון מונחים – מושגים שחשוב להכיר

חלק זה של המאמר יציג בפניכם שורה של מונחים בולטים שכל מי שבוחר להשקיע בנדל"ן בארה"ב חייב להכיר:

עסקת Buy&Hold  (מוכר גם בשם עסקת פליפ) – זו עסקה במסגרתה המשקיע רוכש נכס לטווח ארוך. המטרה של עסקה זו היא להחזיר את ההשקעה דרך דמי שכירות ולאחר מכן ליהנות מהכנסה קבועה.

עסקת Buy, Fix & Sell – זו עסקה הפוכה מעסקת Buy&Hold. כאן המטרה לרכוש נכס לטווח קצר, להשביח אותו בעזרת אנשי מקצוע ואז למכור אותו במחיר גבוה יותר שיחזיר את ההשקעה ויצור רווח. העסקה האידיאלית היא לרכוש נכס מתחת למחיר השוק, להשביח אותו באופן משמעותי ולמכור במחיר גבוה בהרבה ממחיר הקנייה.

נכסים מעוקלים – במסגרת מסלול זה יכול משקיעי נדל"ן לרכוש נכסים שעוקלו על ידי בית המשפט בגין חוב של בעל הנכס. בית המשפט מקיים מכרז פתוח אליו כל אחד יכול לגשת ומי שזוכה יכול לרכוש את הנכס. מחיר הנכס במסלול כזה הוא 50-70 אחוז פחות ממחירו המקורי.

Tax Lin– עיקול מס שהמדינה מבצעת לבעלי חוב בארה"ב. לאחר מכן היא תציע את הנכס שלו למכירה במכרז. לא בכל המדינות יש את החוק המאפשרת עיקול בצורה כזו, ולא כל מדינה בהכרח משתמשת באופציה.

Deed  – שטר בעלות על נכס אותו מקבלים אחרי רכישתו, דומה למסמך טאבו בישראל.

מכרז Auction  –  מכרז בעזרתו בית המשפט האמריקאי מבצע מכירה של נכסים מעוקלים. בסוג מכרז זה כל המשתתפים מציעים את המחיר אותו הם מוכנים לשלם עבור הנכס כאשר אף אחד לא יודע כמה הציעו המשתתפים האחרים, ובמועד שנקבע, עם סיום המכרז, בית המשפט בודק את ההצעות ומחליט איזו הצעה לקבל.

Earnest money/Deposite – דמי רצינות. ישנן עסקאות בהן המשקיע יצטרך להוכיח שהוא רציני בכוונתו לבצע את העסקה ולשם כך יצטרך לשלם דמי רצינות שיהווה אחוז מסוים מסך העסקה. הוא יוכל לקבל אותם, אם ירצה לבטל את העסקה, תוך זמן מסוים בהתאם למה שסוכם מראש עם המוכר.

Home inspection –  בדיקת נכס לפני שרוכשים אותו. מומלץ לבצע את התהליך בשביל לוודא שהנכס אותו רוצים לקנות שווה לערך המוצע עליו ומתאים לסוג ההשקעה שרוצים לבצע.

גיוס משקיעים – מי שאין לו הון עצמי להשקעה יכול לגייס משקיעים שישתתפו איתו בהשקעה. במקרה כזה, חלוקת הרווחים מהנכס תתבצע על פי האופן בו כל אחד מהמשקיעים השקיעו בנכס.

מינוף בנדל"ן – מינוף הוא מצב בו לוקחים הלוואה לצורך ביצוע עסקה ובעזרת הכסף שהעסקה מכניסה מחזירים את כספי ההלוואה. במינוף בנדל"ן לוקחים משכנתא על נכס ואז אפשר להשתמש בנכס כבטוחה בשביל לקחת הלוואה נוספת לרכישת עוד נכס וכן הלאה.

סינגל פמיילי –  בית קרקע מיועד למשפחה אחת.

מולטי פמיילי – בניין דירות למשפחות, ניתן להשקיע ברכישת כל הבניין או חלקו.

Appreciation – השבחה של נכס, ערך הנכס אחרי שמשפצים אותו.

Annual net income – הכנסה שנתית מהנכס אחרי קיזוז מסים.

CMA – ניתוח מחירי שוק של נכסים שונים. כלי שעוזר למשקיעים להשוות בין נכסים שונים ולהחליט באיזה נכס משתלם להם להשקיע.

MLS – נכסים למכירה הזמינים לשיווק אך ורק על ידי מתווכים מורשים בארה"ב.

Recording – תהליך רישום העסק באופן סופי על שם בעליו החדשים, מקביל לרישום בטאבו בישראל.

שורט סייל – נכס שהמשכנתא שלו גבוהה ביחס לערכו. במצב כזה הבנק מאפשר לבעליו למכור אותו לכיסוי ההחזרים.

ARV –  הערכת שווי אחרי שיפוץ. נהוג לעשות זאת לפני שמבצעים עסקת פליפ.

MKV – שווי ערך הנכס לפיו מבצעים את העסקה.

לסיום, אם אתם רוצים לדעת עוד על מונחים ומושגים בנדל"ן אמריקאי. זה הזמן ליצור איתנו קשר. דרך הקשורים שלנו במכללת CPI תוכלו לקבל את כל המידע שאתם צריכים, לפני שאתם מתחילים להשקיע, צרו קשר עכשיו >>>

אנחנו מציעים לתלמידים הבוחרים להירשם אצלנו, 5 קורסים העוסקים בנושאים שונים, ניתן להירשם לכל אחד בנפרד ולכולם ביחד. בכל אחד תוכלו לקבל את כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא, כולל הבנה עמוקה של כל מונח ומושג בתחום. הקורסים מועברים על ידי חן גולדשטיין, מומחה מספר 1 להשקעות נדל"ן בארה"ב ומבעלי CPI

הקורסים שאנחנו מציעים לכם, הם: יסודות נדל"ן, קורסים נכסים מעוקלים, קורס נכסים מוזנחים, גיוס משקיעים וקורס ZILLO.

במהלך הקורסים, מלבד ההיבט התיאורטי אנחנו מתייחסים גם להיבט המעשי, בוחנים עסקאות, מנתחים אותן והכל על פי מונחים וכלים מקצועיים ואיכותיים. מעבר לכך, אפשר להצטרף אלינו לסיור משקיעים בארה"ב, דרכו לומדים להכיר את השוק מקרוב. אז אפשר לראות איך המונחים האלה מתממשים במציאות.

התשובה היא לא. לא חייבים להיות משקיעים מנוסים, לא צריכים להיות אילי נדל"ן בישראל בשביל להשקיע בנדל"ן אמריקאי. אלינו מגיעים חבר'ה שיש להם רצון וכסף זמן להשקיע. רבים מהמשקיעים בוחרים לעשות זאת, מתוך כוונה לייצר לעצמם מקור הכנסה נוסף ולא בהכרח אחרי שהשקיעו בארץ או התעשרו מעסקאות נדל"ן.

באופן טבעי, ניתן תמיד להשתמש במקורות מידע שונים, אך הקורסים שאנחנו מספקים, לצד תוכניות הליווי הייחודיות שלנו, מועדון המשקיעים אליו יכולים כל מי שלומד אצלנו להצטרף, הקשר הישיר עם חבר'ה במכללה שלנו אמורים לספק את כל המעטפת הנדרשת בשביל להכיר ולהבין את שוק הנדל"ן האמריקאי.

למשל, אם נרשמים לתוכנית ליווי VIP, אז נהנים מחמשת הקורסים באופן דיגיטלי, פלוס אפיון אישי בעזרת מנטור וליווי בתהליך העסקה. כמו כן, מי שנרשם לתוכנית מקבל מאיתנו וובינרים מקצועיים באופן אישי וכן הוא נהנה מנטוורקינג ייחודי עם משקיעים אחרים. כל זה מאפשר לקבל את כל הידע והכלים שצריכים אודות השקעות נדל"ן בארה"ב.

חן גולדשטיין
חן גולדשטיין

יזם ומשקיע נדל"ן. נשוי ואבא לשניים מרמת גן. התחיל להשקיע לפני 10 שנים בנדל"ן בארה"ב,
ומאז ביצע מעל 85 עסקאות נדל"ן (לבד ועם שותפים) בשווי של מעל 60 מיליון ש"ח.
חן מלמד משקיעים ויזמים ישראלים איך להשקיע בצורה נכונה בנדל"ן בארה"ב,
בדגש על רכישת נכסי מגורים מתחת למחיר השוק ויצירת רווח במכירה או בהשכרה של הנכסים.

חן גולדשטיין ברשתות: פייסבוק | אינסטגרם | יוטיוב | טיקטוק | ווצאפ

אהבת? זה הזמן לשתף גם את החברים
כלי נגישות

Powered by - Wemake

לאיפה לשלוח את קורס המבוא בנדל"ן?